حمایت از کالای ایرانی
A+
A-
۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير
1397/02/26
به بهانه 27 اردیبهشت ماه، روز ارتباطات و روابط عمومی

 

 
روابط عمومی اگر چه از دانش های نوپای تاریخ بشر محسوب می شود، اما در سال های اخیر رشدی جهشی داشته و هر روز ابعاد تازه تری می یابد، به گونه ای که امروز برای مدیریت یک روابط عمومی فعال، باید به علوم و فنون گوناگونی تبحر داشت و به کمک آمیزه ای از دانش های امروزی بتوان جایگاه حقیقی خود را در جامعه بازیافت.

پاسداشت حقوق کارکنان، در عین تعهد به رسالت سازمانی و دیدگاه مدیران، از سویی تامین نیازها و انتظارات مخاطبان برون سازمانی، نیازمند مدیریتی چندبعدی و پویاست که حجم گسترده ای از فعالیت ها در کنار یکدیگر را می طلبد.

آنچه ما امروز میراث دار آن به نام روابط عمومی هستیم، حاصل چند دهه تلاش فعالان و علاقه مندانی است که نبوغ و خلاقیت فردی و اجتماعی را آمیزه دانش کرده و هر روز بر لایه های آن افزوده اند.

اما اگر چه روز به روز بر آمار کمی و البته ارتقای کیفی آثار چاپی علم روابط عمومی افزوده می شود و تاریخچه سنگین تری آن را حمایت می کند، خاصیت و ویژگی های مربوط به هر سازمان، شرایط ویژه ای را پیش روی هر مدیر و کارشناس روابط عمومی قرار می دهد که تنها با کاردانی و نبوغ فکری، می توان آن سازمان را به جایگاه مطلوب ارتقا بخشید.

این که کجا؟ از کدام فن و تکنیک می توان نهایت بهره را جست و آگاهی به این که باید هر روز خود را برای به کارگیری فنون جدیدتری آماده ساخت، مصداقی از ترکیب علم و تجربه است که پیچیدگی های خاص خود را دارد.

ویژگی "مولتی مدیا"بودن فعالیت های روابط عمومی، به فراخور شرایط و رسالت های سازمانی در برخورد با هر موضوع و هدف، شکل متفاوتی می یابد.

اما در کنار همه این ها، آنچه روابط عمومی ها را در ایران، دچار سردرگمی و بازداری از پویایی کرده، نبود چارت مشخصی برای فعالیت های روابط عمومی در اغلب سازمان ها و مراکز است که موجب شده ترکیبی نامتقارن از فعالیت ها در هر سازمان به این واحد موکول شود که بعضاً تناسبی با فعالیت های روابط عمومی نداشته و این کاستی از سوی دیگر، دیدگاه عمومی را نیز نسبت به این حرفه، مخدوش کرده است.

همچنین عدم کاردانی برخی از افراد، نوعی دیدگاه را در جامعه ترویج داده که با هویت اصلی این حرفه و دست اندرکاران راستین آن بی ارتباط بوده و امید است روز به روز از این نقیصه رهایی یابیم.

دست اندرکاران روابط عمومی در واحدهای ستادی و تابعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با عنایت به حوزه گسترده فعالیت های این دانشگاه در سه عرصه مهم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به صورت شبانه روزی، تلاش خود را برای افزایش میزان رضایتمندی از این خدمات، معرفی بهتر آن به مخاطبان برون سازمانی و رفع نواقص به کار می بندند و در این راستا، تمام دانش و تلاش خود را همسو با پیشرفت های تکنولوژیک روز به کار می بندند.

آنجا که برنامه های عظیم ملی در حوزه سلامت طرح ریزی می شود، آنجا که خانه بهداشتی در روستایی دورافتاده دچار مشکل می شود، آنجا که دانشگاه دست به اقدام و طرحی جدید برای خدمت رسانی به مردم می کند و لازم است مردم با ابعاد و جوانب این خدمت آشنا شدند و یا آنجا که پیام های فرهنگ و سلامت باید در اسرع وقت در اختیار عموم مردم قرار گیرد، فعالان روابط عمومی دانشگاه خط مقدم حضور و خدمت هستند تا گام های ارتقای سلامت جامعه، سریع تر برداشته شود و این مستلزم حضوری بی منت و صدیق است که در همه ساعات شبانه روز همدوش سازمان باشد و به راستی که فعالان روابط عمومی دانشگاه از این امر، فروگذار نیستند.

تعداد بازدید:
618
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:15
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
 
آدرس پست الکترونیکی شما
   
شماره تلفن
توضیحات
 
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
Powered by DorsaPortal